GP Číny
GP Číny - výsledky závodů všech kubatur
Ve třídě do 125 ccm vítězí Andrea Iannone, v závodě čtvrtlitrů vyhrál Kallio, Abraham spadl a Pešek odstoupil kvůli technické závadě. V královské kubatuře MotoGP je první Valentino Rossi, druhý dojel Pedrosa a bronz vybojoval Stoner.
Závody třídy MotoGP
Colin Edwards zúročil své Pole Position, jak nejlépe mohl a ze série zatáček po startu vedl celé pole jezdců. Cílem prvního kola prolétla vedoucí čtveřice v pořadí: Edwards, Stoner, Rossi a Pedrosa. V druhém kole se do čela prodral Španěl Pedrosa a před Colina Edwardse se posunul i Rossi.
Pár kol po startu byl Colin Edwards dlouhý na brzdách v jedné ze zatáček a mohl děkovat projektanovi okruhu, že únikové zóny jsou vyasfaltované. Díky tomu se po výletu mimo trť bez problémů vrátil do závodu na osmém místě. Na špici se utrhla dvojice velkých rivalů, Rossi a Pedrosa, a postupně se vzdalovali pronásledovatelům. Jorge Lorenzo se i přes velké bolesti v závodu držel v první desítce, v desátém kole si dokonce vyšlápl na ex-mistra světa, Nickyho Haydena, a o pár kol později i na Edwardse a Doviziosa. Pořadí po 13 ujetých kolech, včetně rozestupů: Rossi, Pedrosa – 10 s – Stoner – 5,3 s – Melandri, Lorenzo, Dovizioso, Edwards, Hayden a Capirossi.
Valentino Rossi zřejmě chtěl rozhodnout o vítězství už v poslední čtvrtině závodu, protože od 15. kola tam sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým, až se mu podařilo překonat traťový rekord. Druhý Pedrosa se sice snažil a jako jediný jezdec, pochopitelně kromě Rossiho, jezdil kola také na na hranici 2:00, ale tři kola před cílem ztrácel +1,3 s. O kolo později bylo jasné, že španělský závodník na Rossiho tempo rezignoval, protože ztráta narostla na 2,4 s.
Závod královské kubatury MotoGP v Číně vyhrál Valentino Rossi, druhý dojel Dani Pedrosa a bronz připadl Stonerovi. Jorge Lorenzo, Rossiho týmový kolega, si přes zranění vybojoval výborné čtvrté místo, tedy stejný výsledek, jako udělal v kvalifikaci.
Pořadí v cíli: 1. Rossi, 2. Pedrosa, 3. Stoner, 4. Lorenzo, 5. Melandri, 6. Hayden, 7. Edwards, 8. Elias, 9. Capirossi, 10. Nakano.
Závod třídy do 250 ccm
Najlépe vyšel start Hectoru Barberovi, když se do první zatáčky vmáčkl pod Bautistu. Snad nejhorší start celé své kariéry předvedl Thomas Lüthi, když totálně zaspal a předjeli ho téměř všichni jezdci. Na začátku druhé kola byl hromadný pád v druhé desítce jezdců, do kterého se bohužel zamotal i Karel Abraham. Český jezdec sice motocykl znovu rozjel, ale nabral obrovskou ztrátu. Smůla padla na oba české jezdce, v třetím kole odstoupil Lukáš Pešek pro technickou závadu na motocyklu. Pořadí v cíli 3. kola: Barbera, Simoncelli, Bautista, Kallio, Simon, Debon.
Thomas Lüthi ve stíhací jízdě chybuje a v pátém kole padá. O pár chvil padá další jezdec z bodovaných míst a do třetice si Simon udělal výlet mimo trať. V záběrech televize se mihnul i Karel Abraham, který ze závodu nakonec odstoupil. Na špici si vypracoval náskok Alvaro Bautista před pronásledovateli, jako je byl Kallio, Barbera, Takahashi nebo Simoncelli. Na konci cílové rovinky ale Bautista ztratil adhezi předního kola a následoval pád z prvního místa! Mladý Španěl sice motorku znovu „rozchodil“, ale cílem dalšího kola projel až na 13. místě.
Na čele závodu se na postupně osychající trati probojovala dvojice jezdců týmu KTM Red Bull, Kallio a H. Aoyama. Za nimi se prali o třetí místo Simoncelli a Takahashi, dále byli jezdci s poměrně velkými rozestupy: Barbera, Pasini, Wilairot, Debon a Faubel.
Šanghajský okruh více méně oschnul a to vyhovovalo nejvíce Mattia Pasinimu, který se posunul na pátou příčku a díky nejlepším časům na trati začal dotahovat čtvrtého Simoncelliho. Tři kola před cílem se Pasini dostal celkem bez problémů před Simoncelliho.
V závěru závodu se už nic zajímavého nedělo, jezdci na čele s poměrně velkými rozestupy dokroužili GP Číny. Vítězem závodu se stal Mika Kallio, druhé místo bral H. Aoyama a třetí cílem prolétl kupodivu Pasini. Takahashi měl před poslední zatáčkou problém s motocyklem a do cíle se doslova doploužil na 7. místě. Tým Red Bull KTM si z okruhu v Šanghaji odváží cenné double.
Pořadí v cíli: 1. Kallio, 2. Aoyama, 3. Pasini, 4. Simoncelli, 5. Debon, 6. Barbera, 7. Takahashi, 8. Wilairot, 9. Espargaro, 10. Faubel.
Závod třídy do 125 ccm
Na okruh v Šangheji se v neděli snesl déšť a jezdci nejmenší kubatury byli přinuceni sáhnout až na dno svých zkušeností. Dobře odstartoval Bradley Smith z Pole Postion a udržel si první místo zhruba do poloviny okruhu, kdy se před něj dostal Andrea Iannone.
Díky rozdílným zkušenostem jízdy na mokré trati se startovní pole jezdců roztrhalo hned v druhém kole, na čele se usadila trojice v pořadí Talmacsi, Iannone a Smith. Ve čtvrtém kole po kontaktu s jiným jezdcem spadl Simone Corsi a uvolnil tak místo v první desítce. K vedoucí trojičce se zezadu postupně dotahovali další dva jezdci: Espargaro a di Meglio.
Mladiček Bradley Smith si na další úspěchy bude muset ještě počkat, protože v šestém kole po vlastní chybě padá a do závodu se už nevrátil. GP Číny byla z pohledu diváka velmi zajímavá, protože snad nebylo kolo, kdy nespadl jeden jezdec. Moje slova hned potvrdil Ranseder, když to zahodil z šestého místa. Jako jeden z mála ale motocykl dokázal rozjet a vrátit se do závodu. Pořadí v polovině závodu i s rozestupy: Talmacsi, Iannone – 1,2 s – di Meglio, Espargaro – 11,2 s – de Rosa, Cortese – 1,3 s – Bradl, Webb, Olive…
V desátém kole spadl z osmého místa Dani Webb a o pár zatáček s tím praštil další jezdec druhé desítky startovního pole. Aby toho nebylo málo, osm kol před cílem spadl i Sandro Cortese a ztratil tak pěkné sedmé místo. Sedm kol před cílem bylo z více než 30 jezdců klasifikováno jen 21. jezdců a schylovalo se k situaci, že kdo dojede do cíle, bude bodovat. Mezitím se na vedoucí dvojici Iannone – Talmacsi dotáhl Mike de Meglio a v jedné ze zatáček se na brzdy dostal před maďarského jezce. V této době byla největší třenice mezi devíti jezdci v boji o 8. místo.
Scott Redding padá z bodovaných míst čtyři kola před cílem. Na špici se hodně utrhl vedoucí Iannone, druhý di Meglio ztrácel tři kola před cílem více než 3 s. Gabor Talmacsi rozhodně nerezignoval a poslední dvě kola před cílem se na druhého di Meglia dotáhl.
GP Číny na mokrém okruhu v Šanghaji vybojoval zasloužené vítězství Andrea Iannone, druhý je di Meglio a bronzová příčka zůstala Talmacsimu, který snad prorazil ten smolný začátek sezóny a vykročil za obhajobou titulu mistra světa.
Pořadí v cíli: 1. Iannone, 2. di Meglio, 3. Talmacsi, 4. Espargaro, 5. Bradl, 6. Olive, 7. Ranseder, 8. Terol, 9. de Rosa, 10. Rabat.
Sobotní výsledky, postavení na startu
125 ccm
Vedení
Polarisu World, týmu šampionátu MS, si musí
určitě mnout ruce, že angažovalo mladého Bradleyho Smithe,
protože tento mladý Angličan se opět prosadil, když vyhrál
sobotní trénink před di Megiem, Olivem a Espargarem.
Přemožitel Smithe se nenašel ani v druhé kvalifikaci a
do nedělní GP Číny bude Bradley startovat z prvního
místa. Dále v první řadě jsou: Terol, di
Meglio a Talmacsi.
Postavení na startu: 1. Smith, 2. Terol, 3. di Meglio, 4. Talmacsi, 5. Iannone, 6. Olive, 7. Espargaro, 8. Bradl, 9. Gadea, 10. Webb.
**250 ccm **
Ve
čtvrtlitrech měl nejlepší ráno Alvaro Bautista,
který svým časem 2:05,143 deklasoval zbytek
startovního pole. Druhý Barbera ztrácel
+0,659 s a čtvrtý H. Aoyama už více než
vteřinu. Výborný výkon podal Lukáš
Pešek, když se s časem 2:06.534 zařadil na 6. místo,
Karel Abraham dojel na 18. příčce.
V boji o nejlepší pozice na startovním roštu byl opět nejlepší Alvaro Bautista, který jako jediný stlačil kvalifikační čas pod 2:05. Lukáš Pešek se sice oproti tréninku ještě zlepšil, ale bohužel to stačilo pouze na 14. místo. Karel Abrahám vyrazí do závodu z prvního místa páté řady.
Postavení na startu: 1. Bautista, 2. Barbera, 3. Kallio, 4. Simon, 5. Simoncelli, 6. Luthi, 7. Pasini, 8. Poggiali, 9. Locatelli, 10. Takahashi, … 14. Pešek, … 17. Abraham.
MotoGP
V třetím
tréninku byl nejtěsnější boj o nejvyšší
příčky, kdy nakonec Rossi porazil Pedrosu o pouhých
–0,048 s. Třetí dojel Stoner a zraněný Lorenzo
vybojoval 14. místo. V samotné kvalifikaci ale
všem vypálil rybník Američan Edwards a vybojoval
letos první Pole Position. V první řadě jej
doplní Rossi a Stoner; Jorge Lorenzo se zlomeným
kotníkem podal neuvěřitelný výkon a bude
startovat ze čtvrtého místa. Za zmínku jistě
stojí, že všechny čtyři motocykly Yamaha jsou na prvních
7 místech.
Postavení na startu: 1. Edwards, 2. Rossi, 3. Stoner, 4. Lorenzo, 5. Pedrosa, 6. Capirossi, 7. Toseland, 8. Vermeulen, 9. de Puniet, 10. Hayden.
Páteční výsledky
125 ccm
V pátečním
tréninku nejmenší kubatury se předvedl Nicolas Terol,
když s časem 2:13,508 ukázal všem záda.
Druhý byl Mide di Meglio a třetí místo
vybojoval Maďar Talmacsi, ale na prvního Terola ztrácel
už více než +1,1 s.
Stefan Bradl byl nejlepší v páteční kvalifikaci a čas 2:13,218 mu zajistil provizorní Pole Position. Za vedoucím jezdcem se seřadila trojice v pořadí Smith, Terol a Corsi, všichni se vmáčkli do rozmezí 0,2 s.
250 ccm
V tréninku
čtvrtlitrů byl nejrychlejší Marco Simoncelli, který
se svou Gilerou porazil pronásledovatele na Apriliích
v pořadí: Bautista, Barbera, Pasini a Debon. Pešek
dojel třináctý a 20. místo patřilo Karlu
Abrahamovi.
V kvalifikaci se na špici usadil asi největší kandiát na titul, Alvaro Bautista. Hned za sebou má ale své největší protivníky, jako je Kallio, Barbera, Lüthi a Pasini. Oba naši jezdci si oproti tréninku polepšili, Pešek skončl 12. a Abraham 17.
MotoGP
Valentino
Rossi, dnes už legendární motocyklový závodník,
všem ukázal, že mu okruh v Šanghaji mu sedí a
v prvním tréninku nenašel přemožitele. Smůlu
měl jeho týmový kolega, Jorge Lorenzo: v jedné
zatáčce mu podklouzlo zadní kolo, dostal velkého
highsidera a tvrdě dopadl na asfalt. Poté byl převezen do
nemocnice na rentgen s podezdřením na frakturu kotníku.
Zlomenina byla potvrzena v levém kotníku a
pomožněniny má i na pravém kotníku.
I přes obrovskou bolest se Lorenzo rozhodl, že zkusí
nastoupit do sobotní kvalifikace a poté i do
nedělního závodu.
V druhém tréninku tahal nejvíce za plyn obhájce titulu, Australan Stoner, druhý dojel Rossi a třetí příčka patřila Pedrosovi.
Představení okruhu
Jméno: Shanghai Circuit
Délka okruhu: 5 281
m
Šířka trati: 14 m
Nejdelší rovinka:
1 202 m
Počet levotočivých zatáček: 7
Počet
pravotočivých zatáček: 7
Program víkendu (vše našeho času)
125 ccm
Pátek:
1. trénink 03:00–03:45, 1. kvalifikace 7:10–7:40
Sobota:
2. trénink 03:00–03:45, 2. kvalifikace 7:15–7:40
Neděle:
Warm Up: 03:40–04:00, závod začíná v 6:00
250 ccm
Pátek:
1. trénink 05:15–06:15, 1. kvalifikace 09:10–09:55
Sobota:
2. trénink 05:15–06:15, 2. kvalifikace 09:10–09:55
Neděle:
Warm Up: 04:10–04:30, závod začíná v 07:15
MotoGP
Pátek:
1. trénink 04:00–05:00, 2. trénink
07:55–08:55
Sobota: 3. trénink 04:00–05:00, kvalifikace
07:55–08:55
Neděle: Warm Up: 04:40–05:05, závod začíná
v 09:00
Vítězové minulého roku
125 ccm: 1.
Pešek, 2. Faubel, 3. Rabat
250 ccm:
1. Lorenzo, 2. Bautista, 3. Dovizioso
MotoGP:
1. Stoner, 2. Rossi, 3. Hopkins