Buell 1125CR 2009 - CR jako café racer
Jedna z hlavních novinek z Ameriky pro rok 2009 se jmenuje Buell 1125CR. Nový café racer s dvouválcem o objemu 1 125 ccm má výkon 146 koní, což je srovnatelné s evropskou a japonskou konkurencí.„Z části superbike, z části streetfighter. Buell 1125CR přesně vystihuje moji vizi o motocyklu kategorie café racer v 21. století,“ komentoval představení nové motorky sám Erik Buell, ředitel a technický šef společnosti Buell Motorcycle Company.
Základem café raceru je masivní hliníkový rám, do jehož dutin se dá natankovat 21,2 l paliva. Plně nastavitelné odpružení Showa má vpředu upside-down vidlici s průměrem trubek 47 mm a zdvihem 120 mm, vzadu je kyvná vidlice se zdvihem také 127 mm a centrální tlumící jednotkou. Buell do své nové motorky namontoval vidlicový dvouválec o objemu 1 125 cmm, na jehož výrobě se hlavním dílem podílí rakouská firma Rotax. Agregát s přímým vstřikováním paliva má výkon 107 kW (146 k) v 9 800 ot/min. a točivý moment 111 Nm nastupuje při 8 000 otáčkách. Motor je možné vytočit až na 10 500 ot./min.
Síla motoru se přenáší na zadní kolo přes 6stupňovou převodovku a ozubený řemen. Konečný převodový poměr byl oproti superbiku 1125R snížen o 8 procent, aby se zlepšila akcelerace. Brzdový systém tvoří jeden velký kotouč o průměru 375 mm uchycený na disku předního kola s osmipístkovým třmenem, vzadu je menší kotouč. Základem dobré zábavy jsou pneumatiky, které dobře drží na silnici. Buell vsází na lepivou pryž Pirelli Diablo Corsa III s rozměry 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu.
Buell 1125CR bude možné objednávat od konce tohoto léta a první motorky v Americe dorazí k zákazníkům už na podzim. V nabídce jsou zatím dvě barvy: Midnight Black (černá) a Racing Red (červená).