Ducati 848
Ducati 848: nová supersportovní kočička (představení)
Na motoshow EICMA v italském Milánu byla letos představena nová supersportovní kráska, Ducati 848. Jde o sestřičku veleúspěšné "modelky" 1098. Pod kapotáží je dvouválec o objemu 849 ccm s výkonem 134 koní.Když Ducati loni představila model 1098, strhla na sebe téměř veškerou pozornost. Supersportovní střela sbírala jeden úspěch za druhým, za zmínku jistě stojí, že krásné křivky motocyklu ocenila i Asociace motocyklových designérů, když Ducati 1098 vyhrála ocenění za Nejlepší design roku 2006.
Letošní nový superbike, Ducati 848, sází na stejné hodnoty, které tento rok vyzkoušela na větší sestřičce. Design téměř totožný s 1098, nový superbike má stejnou klínovitou masku, pod předními světlomety otvory pro náporové sání a zpětná zrcátka mají integrované blinkry. Motocykl díky vidlicovému dvouválci působí velmi štíhlým, sportovním dojmem. Na trubkovém rámu je jednoduchá, ale účelná kapotáž, která ukrývá srdce superbiku.
Pohonnou jednotkou je pro Ducati typický dvouválec s osami válců svírajícími úhel 90 stupňů. Agregát Testastretta Evoluzione s objemem 849 cmm (vrtání x zdvih je 94×61,2 mm) má čtyři ventily na válec s desmodromickým rozvodem. Výkon motoru je naladěn na 98,5 kW (134 k) v 10 000 ot/min a maximální točivý moment je 96 Nm při 8 250 otáčkách. Výfukový systém se splétá do jednoho, následně opět rozděluje na dvojici koncovek pod sedlem a samozřejmě splňuje emisní normy Euro 3.
Základem všeho je trubkový rám, u kterého došlo během vývoje k odlehčení, ale díky novým technologiím se dosáhlo vyšší tuhosti. Kvalitní komponenty jsou samozřejmostí: plně nastavitelné odpružení od firmy Showa obsahuje přední obrácenou vidlici s průměrem trubek 43 mm, vzadu je masivní jednoramenná kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Světoznámá společnost Brembo dodala brzdový systém s dvojicí velkých kotoučů a radiálními čtyřpístkovými třmeny (Brembo Monobloc) na předním kole, vzadu je jeden menší kotouč. Suchá hmotnost Ducati 848 je 168 kg.
Přístrojová deska obsahuje pouze jeden velký displej, opět stejný prvek, jako u 1098. K dispozici je hned několik údajů: teplota chladící kapaliny, teplota vzduchu, otáčkoměr, tachometr, hodiny a celkové kilometry, které se dají přehodit na trip I a II. Údaje jsou čitelné a jejich rozmístění přehledné. Na spodní hraně je lišta se standardními kontrolkami a nahoře je palubka vybavena čtveřicí diod signalizujících vhodný bod pro přeřazení.
Superbike se prodává v České republice od začátku prosince, cena pro náš trh byla stanovena na 368 tis. Kč (včetně DPH). Oficiální barvy kapotáže jsou zatím dvě: bílá a červená. První kousky byly vystaveny na pražské auto-moto show Mnotion 2007, nyní si tuto novinku můžete prohlédnout v prodejně Ducati Prague.
Technické informace
Technické údaje | Ducati 848 |
Rozvor / výška sedla | 1 430 mm / 830 mm |
Motor, objem | 4dobý dvouválec do L, 849 ccm |
Vrtání x zdvih | 94×61,2 mm |
Kompresní poměr | 12,0:1 |
Počet ventilů / chlazení | 8 / kapalina |
Výkon | 98,5 kW (134 k) v 10 000 ot./min |
Točivý moment | 96 Nm v 8 250 ot./min |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 320 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 245 mm, 2pístek |
Rám | příhradový rám z ocelových trubek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm, zdvih 127 mm |
Zadní odpružení | jednoram. kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 120 mm |
Nádrž | 15,5 l |
Suchá hmotnost | 168 kg |
Cena (prosinec 2007) | 368 000 Kč |