Ducati Monster 696
Ducati Monster 696: chcete boj? Máte ho mít... (představení)
Na italské výstavě EICMA byl představen Monster 696. Jde o prvního naháče nové nastupující generace, proto se pojďme podívat, co si pro nás Italové připravili.Ducati Monster si během několika let vybojoval své místo na trhu a získal si mnoho fanoušků. Velké plus přinesl fakt, že se Monster vyráběl s několika motory o různých výkonech: první v nabídce býval Monster 620, který byl nahrazen 695 a teď přijíždí verze 696; dále je osmistovka S2R, která se dělá i v litrovém provedení S2R 1000 a modelovou řadu zakončovala verze S4R a S4R S.
U modelu 696 se dá při prvním pohledu mluvit o evoluci, ale u podrobnějšího zkoumání zjistíte, že jde o slušnou revoluci. Tradiční rudý příhradový rám z ocelových trubek zůstal, ale jen v přední části, a podsedlová část je řešena hliníkovým odlitkem. Přední kulatý světlomet v perfektním retro střihu nahradil nové eliptické oko. Blinkry dostaly čirou optiku a zpětná zrcátka moderní provedení.
Masivní přední obrácená vidlice drží 17palcové kolo s pneumatikou o rozměrech 120/60 ZR17 a dvojici brzdových kotoučů o průměru 320 mm s radiálními třmeny. Vzadu se o odpružení stará kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Monster 695 měl také vidlici, ale nevzhledný obdélníkový profil nahradil lehký hliníkový odlitek a nová „vidle“ vypadá velmi dobře. Zdá se, že styl letmo uloženého zadního kola a jednoramenné kyvné vidlice se u Monsterů asi nenávratně ztratí pryč. No, nevadí… Pokud se nový systém odpružení bude lepší pro jízdní vlastnosti, je to jen dobře.
Kde se udělal velký krok kupředu, je suchá hmotnost 161 kg. Monster 696 zhubl o celých 7 kg oproti verzi 695 a díky tomuto údaji se stává nejlehčím naháčem střední třídy: např. Triumph Street Triple váží 167 kg, Honda Hornet 173 kg nebo Aprilia Shiver 189 kg. Na lepší dynamice se podepíše i inovovaný motor: jde o klasický dvouválec, s osami válců do pravého úhlu, o objemu 696 ccm. Vzduchem chlazený agregát s dvojicí ventilů na válec a desmodromickým rozvodem má výkon 59 kW (80 k) při 9 000 ot./min a točivý moment je 69 Nm. Kompletně přepracovaný je i výfukový systém, kde se dvojice tlumičů posunula pod sedlo. Poměrový výkon, počet koní na tunu, měl Monster 695 jen 434,5 k/t, kdežto nová verze 696 má 497 k/t.
Výkon pohonné jednotky se na za zadní kolo o rozměrech 160/60 ZR17 přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz. Kde bude nový Monster ztrácet na své konkurenty, je objem nádrže na pouhých 14 l. Cena Ducati Monster 696 je pro čeký trh předběžně určena na 225 tis. korun. Generačně starší 695 je jen o 7 tis. levnější a osmistovka S2R s výkonem 57 kW (77 k) celkem logicky zmizela z nabídky.
Technické informace
Technické údaje | Ducati Monster 696 |
Motor, objem | 4dobý dvouválec do L, 696 ccm |
Vrtání x zdvih | 88 × 57,2 mm |
Kompresní poměr | 10,6:1 |
Počet ventilů / chlazení | 4 / vzduch |
Výkon | 59 kW (80 k) v 9 000 ot./min |
Točivý moment | 69 Nm v 7 750 ot./min |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/60 ZR17, 160/60 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 320 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 245 mm, 2pístek |
Rám | příhradový rám z ocelových trubek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm, zdvih 119 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 147 mm |
Nádrž | 15 l |
Suchá hmotnost | 161 kg |
Cena (leden 2008) | 225 000 Kč |