Jdi na obsah Jdi na menu
 


Suzuki GSX-R600 a GSX-R750

23. 1. 2008

Suzuki GSX-R600 a GSX-R750: rychlonozí výrostci

Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000, na začátku léta přijel B-King a Hayabusa a dva supersportovní stroje GSX-R600 a GSX-R750 se představily na výstavě v Paříži.

Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000 s řadou špičkových technických vymožeností, které se v silničních motocyklech objevily poprvé, a na začátku léta přijel monstrózní naked-bike B-King a hypertourer Hayabusa. Pro jednu z největších podzimních výstav, která se koná v Paříži, připravilo Suzuki dva supersportovní stroje střední třídy, GSX-R600 a GSX-R750.

Začneme hned od toho nejdůležitějšího: agregátem. Suzuki GSX-R600 má pod kapotáží čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3. Pohonná jednotka má vrtání a zdvih 67×42,5 mm, čtveřici titanových ventilů na válec a rozvod DOHC. Dle zvýšení kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 se dá předpokládat, že došlo i k lehkému navýšení výkonu.

Suzuki GSX-R750 je na motocyklové scéně už 22 let a z trhu nezmizí ani příští sezónu. Inovovaný řadový čtyřválec „sedmpade“ má vrtání a zdvih 70×48,7 mm, čtyři ventily na válec (DOHC) a kompresní poměr 12,5:1.

Obě pohonné jednotky má na povel nová 32-bitová řídící jednotka, která se stará o přímé vstřikování paliva do válců. Podobně, jako u větších a silnějších bratrů, GSX-R1000 a Hayabusa 1300, má motorkář i u dvojice supersportů střední třídy možnost volby vstřikovací mapy (systém SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) a přizpůsobit chování motocyklu aktuálním podmínkám.

Optické změny jsou patrné hned na masce, typický klín předního světlometu současné generace nahradí agresivní trojzubec, pod kterým jsou vstupy pro přísun vzduchu do agregátu. Modifikací prošly i boční pasty, nicméně velké ostré R, stojící na písmenech gsx, jako logo modelové řady zůstalo. Další viditelnou změnou prošel tlumič výfukového systému, především kvůli dodržení přísných emisních a hlukových limitů.

Drobnými úpravami prošlo i nastavení podvozku. Základem sportovních motocyklů je rám z hliníkového odlitku, který má vpředu obrácenou vidlici, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém od firmy Tokico má na přední ose dvojici kotoučů se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.


http://www.psndealer.com/powersportsdlr/images/NewVehicles/NV38083_1.jpg