Jdi na obsah Jdi na menu
 


Triumph Street Triple 675

25. 1. 2008

Triumph Street Triple 675: anglický bojovník (představení)


Loni v létě se k nám z "Ostrovů" přiřítil nový streetfigher střední třídy s velmi nekonvenčními parametry a je možné, že se co nevidět stane "černým koněm" této skupiny motocyklů.

První spekulativní informace o chystaném naked-biku od Triumphu prorokovaly, že chystaný naháč bude mít tříválcový motor ze sportovní Daytony 675. Předběžně se mluvilo o jméně, zda to bude Speed Triple nebo Sport Triple, ale nakonec přichází asi nejlogičtější varianta Street Triple 675. Aby Triumph zabránil dalším zbytečným mediálním spekulacím, vypustil už loni v létě do světa technické informace a oficiální fotografie o novince pro rok 2008.

Z fotografie je patrné, že šestkový naháč se opírá o design svého většího bratra, modelu Speed Triple. Masce dominují dva velké kulaté světlomety, nad kterými je pidi-štítek chránící přístrojový panel. Dále je vidět, že nový naháč přebral ze sportovního modelu Daytona 675 kromě motoru i hliníkový rám a podvozek, který obsahuje obrácenou přední vidlici s průměrem trubek 41 mm a zadní kyvku s centrálním tlumičem.

Kapalinou chlazený čtyřtaktní tříválec z Daytony je naladěn na 79 kW (108 k).

Moderní střih a ostré hrany podtrhuje dvojice sportovních tlumičů výfukového systému, který pochopitelně splňuje emisní normu Euro 3. Design pravého rváče navíc navozuje i fakt, že za sedlem chybí madlo pro spolujezdce. Prostě je to bike určený především přinést maximální požitek řidiči a v nouzi přepravit nějaký ten „baťůžek“ v podobě sličné spolujezdkyně.

Nový motocykl bude mít celkové rozměry 2 030×736×1 250 mm a rozvor 1 395 mm. Kapalinou chlazený čtyřtaktní tříválec z Daytony je naladěn na 79 kW (108 k) v 11 700 ot./min a maximální točivý moment 69 Nm nastupuje v 9 100 ot./min. V kombinaci se suchou hmotností 167 kg se můžeme těšit na pěkného raracha. Výška sedla 805 mm je ve standardním rozmezí a nádrž na 17,4 l je srovnatelná s konkurencí.

Pro „fajnšmekry“ je připravena celá paleta doplňků, jako je např. větší větrný štítek, doplňky z karbonu, značkový tankvak s magnety pro uchycení na nádrži nebo plastový kryt výfukových svodů (slengově kýl nebo pluh). Komu by se zdálo, že Street Triple vrní jako milá kočička, může si pořídit řvoucí šelmu v podobě dvojice laděných koncovek pod sedlo nebo jedné moderní krátké koncovky, vše od firmy Arrow.

A komu půjde nový streetfighter Triumph Street Triple 675 po krku? Obávat by se měly japonské šestistovky, jako je Yamaha FZ6 S2, Honda CB600 F Hornet nebo Suzuki GSR600. Výkon je stejný jako u Kawasaki Z750 a v pohodě strčí do kapsy i osmistovky, jako je BMW F800S nebo Ducati S2R.


Technické údaje

Technické údaje Triumph Street Triple 675
Celkové rozměry 2 030×736×1 250 mm
Rozvor / výška sedla 1 395 mm / 805 mm
Motor, objem 4dobý, řadový 3válec, 675 cm3
Vrtání x zdvih 74×52,3 mm
Kompresní poměr 12,65:1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Výkon 79 kW (108 k) v 11 700 ot./min
Točivý moment 69 Nm v 9 100 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 308 mm, 2pístek
Brzdy vzadu 1× kotouč 220 mm, 1pístek
Rám hliníkový odlitek
Přední vidlice USD vidlice, průměr 41 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 17,4 l
Suchá hmotnost 167 kg
http://static.blogo.it/motoblog/triumph_street_triple_675_1.jpg