Yamaha V-Max 2009
Yamaha V-Max 2009: první info
a video
Je to tu! Nový V-Max, na který se těší celý motocyklový svět. Bude stejně tak brutální, jako předchozí verze? Odpovídáme: ANO, vidlicový čtyřválec má magických 200 koní!Yamaha spustila před dvěma týdny na všech oficiálních webech odpočítávání, které značilo, kdy bude představen nový model. Všechny indície a spekulace hovořily o novém V-Maxu a ani my jsme se nespletli: ano, včera večer byl oficiálně představen nový V-Max.
Už jen od pohledu se jedná o brutální monstrum, které ale drží linie tvary minulé generace. Předchozí V-Max trpěl tím, že podvozek nestačil rozsahu a síle agregátu. Yamaha se velmi poučila a páteř nové motorky tvoří rám z hliníkového odlitku, typ Diamant. Vpředu je masivní teleskopická vidlice s průměrem trubek 52 mm, vzadu pak kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou.
Co ale všechny zajímalo: bude V-Max stejně brutální, jako jeho předchůdce? Odpověď zní ano, protože srdcem je čtyřdobý vidlicový čtyřválec o objemu 1 679 ccm a výkonem 147,2 kW (rovných 200 koní) v 9 000 ot./min. Co vás ale asi jistě posadí zpět do židle je hodnota maximálního točivého moment. Dámy a hlavně pánové, nový V-Max má 166,8 Nm v 6 500 ot./min. Konkurent v podobě Suzuki B-Kingu má řadový čtyřválec, který je naladěn na 184 koní a 147 Nm, je opticky o stupeň níže, ale má velké plus: suchá hmotnost je 236 kg (s náplněmi a plnou nádrží někde okolo 260 kg). Yamaha V-Max má s provozními kapalinami a nádrží hrozivých 320 kg. Joo, tohle nebude hračka pro malé chromajzlíky nebo útlé slečinky, V-Max bude muset krotit pořádný kus chlapa.
Velkým pomocníkem při brzdění je systém ze supersportovní YZF-R1, na předním kole jsou dva kotouče s šestipístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. O přenos síly motoru na zadní kolo se stará pětistupňová převodovka a kardan, dobrý grip by měla přinést 18palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 120/70 R18 vpředu a 200/50 R18 vzadu. Ne, nespletl jsem se, vzadu je opravdu dvoustovková guma.
V centrálním budíku je analogový otáčkoměr, digitální tachometr a pár kontrolek. Zbytek důležitých informací najdete v digitálním panelu umístěném na nádrži, který má správný futuristický vzhled. Co víc napsat? Asi vás zajímá cena… Na jednom zahraničním portálu jsem našel údaj: 17 990 dolarů (cca 285 tis. korun), ale na českém trhu určitě tak optimistická cena nebude.
Oficiální video
Technické informace
Technické údaje | Yamaha V-Max 2009 |
Celkové rozměry | 2 395×820×1 190 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 700 mm / 775 mm |
Motor, objem | 4dobý vidlicový čtyřválec, 1 679 ccm |
Vrtání x zdvih | 90×66 mm |
Kompresní poměr | 11,3:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Výkon | 147,2 kW (200 k) v 9 000 ot./min |
Točivý moment | 166,8 Nm v 6 500 ot./min |
Převod / převodovka | kardan / 5stupňová |
Rozměr a typ kol | 18palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 R18, 200/50 R18 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 320 mm, 6pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 298 mm, 2pístek |
Rám | hliníková odlitek, typ Diamant |
Přední vidlice | teleskop. vidlice, průměr trubek 52 mm, zdvih 120 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 110 mm |
Nádrž | 15 l |
Hmotnost | 320 kg (vč. kapalin a plné nádrže) |