Jdi na obsah Jdi na menu
 


Yamaha V-Max 2009

9. 6. 2008

Yamaha V-Max 2009: první info

a video

Je to tu! Nový V-Max, na který se těší celý motocyklový svět. Bude stejně tak brutální, jako předchozí verze? Odpovídáme: ANO, vidlicový čtyřválec má magických 200 koní!

Yamaha spustila před dvěma týdny na všech oficiálních webech odpočítávání, které značilo, kdy bude představen nový model. Všechny indície a spekulace hovořily o novém V-Maxu a ani my jsme se nespletli: ano, včera večer byl oficiálně představen nový V-Max.

Už jen od pohledu se jedná o brutální monstrum, které ale drží linie tvary minulé generace. Předchozí V-Max trpěl tím, že podvozek nestačil rozsahu a síle agregátu. Yamaha se velmi poučila a páteř nové motorky tvoří rám z hliníkového odlitku, typ Diamant. Vpředu je masivní teleskopická vidlice s průměrem trubek 52 mm, vzadu pak kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou.

Co ale všechny zajímalo: bude V-Max stejně brutální, jako jeho předchůdce? Odpověď zní ano, protože srdcem je čtyřdobý vidlicový čtyřválec o objemu 1 679 ccm a výkonem 147,2 kW (rovných 200 koní) v 9 000 ot./min. Co vás ale asi jistě posadí zpět do židle je hodnota maximálního točivého moment. Dámy a hlavně pánové, nový V-Max má 166,8 Nm v 6 500 ot./min. Konkurent v podobě Suzuki B-Kingu má řadový čtyřválec, který je naladěn na 184 koní a 147 Nm, je opticky o stupeň níže, ale má velké plus: suchá hmotnost je 236 kg (s náplněmi a plnou nádrží někde okolo 260 kg). Yamaha V-Max má s provozními kapalinami a nádrží hrozivých 320 kg. Joo, tohle nebude hračka pro malé chromajzlíky nebo útlé slečinky, V-Max bude muset krotit pořádný kus chlapa.

Velkým pomocníkem při brzdění je systém ze supersportovní YZF-R1, na předním kole jsou dva kotouče s šestipístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. O přenos síly motoru na zadní kolo se stará pětistupňová převodovka a kardan, dobrý grip by měla přinést 18palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 120/70 R18 vpředu a 200/50 R18 vzadu. Ne, nespletl jsem se, vzadu je opravdu dvoustovková guma.

V centrálním budíku je analogový otáčkoměr, digitální tachometr a pár kontrolek. Zbytek důležitých informací najdete v digitálním panelu umístěném na nádrži, který má správný futuristický vzhled. Co víc napsat? Asi vás zajímá cena… Na jednom zahraničním portálu jsem našel údaj: 17 990 dolarů (cca 285 tis. korun), ale na českém trhu určitě tak optimistická cena nebude.


Oficiální video




Technické informace

Technické údaje Yamaha V-Max 2009
Celkové rozměry 2 395×820×1 190 mm
Rozvor / výška sedla 1 700 mm / 775 mm
Motor, objem 4dobý vidlicový čtyřválec, 1 679 ccm
Vrtání x zdvih 90×66 mm
Kompresní poměr 11,3:1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalina
Výkon 147,2 kW (200 k) v 9 000 ot./min
Točivý moment 166,8 Nm v 6 500 ot./min
Převod / převodovka kardan / 5stupňová
Rozměr a typ kol 18palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 R18, 200/50 R18
Brzdy vpředu 2× kotouč 320 mm, 6pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 298 mm, 2pístek
Rám hliníková odlitek, typ Diamant
Přední vidlice teleskop. vidlice, průměr trubek 52 mm, zdvih 120 mm
Zadní odpružení kyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 110 mm
Nádrž 15 l
Hmotnost 320 kg (vč. kapalin a plné nádrže)


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář