Derbi GPR Racing 125
Motor
Derbi GPR125 má dvoutaktní motor a jeho velká výhoda je, že má plynulý zátah v celém spektru otáček. Tato motorka je díky nízkému výkonu 33 koní vhodná především pro začínající a ne moc zkušené řidiče. Převodovka má 6 stupňů a funguje velmi lehce. Maximální rychlost je 150 km/h, což stačí na relativně rychlé cestování.
Jízda a ovladatelnost
Kvůli svému zaměření na mladé řidiče má motorka velmi vyvážené jízdní vlastnosti a nechová se nijak zákeřně. Odezva na plyn a na měnění směru je velmi rychlá a přesná. Měkčí nastavení má za následek dobrou filtraci nerovností a příčných děr.
Výbava
Tady Derbi GPR125 skutečně zabodovala. Skvělé sedlo, výborný sportovní výfuk, velké a účinné brzdy a 17 palcové kola dělají z tohoto modelu jednu z nejvýhodnějších motocyklů na trhu. Velmi povedený je taky sportovní kit, který přidá motorce na agresivitě.
Kvalita a spolehlivost
Od té doby, co dostala firmu Derbi pod svá křídla společnost Piaggio, vzrostla kvalita materiálu a celkově motocyklů o pěkných pár tříd. To se stalo v roce 2005. Od té doby vzrostl taky prodej. Derbi si touto fůzí určitě polepšila.
Cena
Derbi GPR125 je nepopiratelně drahá. Je ale výborně a nadstandartně vybavená, takže se tato nevýhoda smaže. Navíc je to jednoznačně nejstylovější a nejagresivnější motorka ve své třídě. Řekl bych, že lepší motorku nekoupíte.
Verdikt
Derbi GPR125 je určitě jedna z nejhezčích motorek s motorem o objemu 125cc. Možná úplně nejhezčí. Můžete ji považovat za menšího bratra podobných motocyklů od Ducati nebo MV Agusta. Ale nenechte se zmást, jedná se o naprosto dospělou motorku, která většinu své konkurence vklidu předčí.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 95 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 40x120 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 110 mm | ||
Výška sedla: | 770 mm | ||
Rozvor: | 1315 mm | ||
Typ rámu: | dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu: | ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | řadový | ||
Takt motoru: | dvoudobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | membrána | ||
Příprava směsi: | karburátor | ||
Emise: | Euro 2 | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 49.9 ccm | ||
Vrtání: | 39.9 mm | ||
Zdvih: | 40.0 mm | ||
Kompresní poměr: | 11.5:1 | ||
Počet válců: | 1 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Výkon motoru: | 6.7 kW / 9.0 koní při 6500 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 100 km/h | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | směs pro dvoudobé motory | ||
Objem nádrže: | 13.0 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 300 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 180 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 110-80 - 16 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 130/70 - 16 |