Jdi na obsah Jdi na menu
 


Derbi GPR Racing 125

24. 1. 2008

Motor

Derbi GPR125 má dvoutaktní motor a jeho velká výhoda je, že má plynulý zátah v celém spektru otáček. Tato motorka je díky nízkému výkonu 33 koní vhodná především pro začínající a ne moc zkušené řidiče. Převodovka má 6 stupňů a funguje velmi lehce. Maximální rychlost je 150 km/h, což stačí na relativně rychlé cestování.

Jízda a ovladatelnost

Kvůli svému zaměření na mladé řidiče má motorka velmi vyvážené jízdní vlastnosti a nechová se nijak zákeřně. Odezva na plyn a na měnění směru je velmi rychlá a přesná. Měkčí nastavení má za následek dobrou filtraci nerovností a příčných děr.

Výbava

Tady Derbi GPR125 skutečně zabodovala. Skvělé sedlo, výborný sportovní výfuk, velké a účinné brzdy a 17 palcové kola dělají z tohoto modelu jednu z nejvýhodnějších motocyklů na trhu. Velmi povedený je taky sportovní kit, který přidá motorce na agresivitě.

Kvalita a spolehlivost

Od té doby, co dostala firmu Derbi pod svá křídla společnost Piaggio, vzrostla kvalita materiálu a celkově motocyklů o pěkných pár tříd. To se stalo v roce 2005. Od té doby vzrostl taky prodej. Derbi si touto fůzí určitě polepšila.

Cena

Derbi GPR125 je nepopiratelně drahá. Je ale výborně a nadstandartně vybavená, takže se tato nevýhoda smaže. Navíc je to jednoznačně nejstylovější a nejagresivnější motorka ve své třídě. Řekl bych, že lepší motorku nekoupíte.

Verdikt

Derbi GPR125 je určitě jedna z nejhezčích motorek s motorem o objemu 125cc. Možná úplně nejhezčí. Můžete ji považovat za menšího bratra podobných motocyklů od Ducati nebo MV Agusta. Ale nenechte se zmást, jedná se o naprosto dospělou motorku, která většinu své konkurence vklidu předčí.


⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
95 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
40x120 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
110 mm

Výška sedla:
770 mm

Rozvor:
1315 mm

Typ rámu:
dvojitý páteřový

Materiál rámu:
ocel

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
řadový

Takt motoru:
dvoudobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
membrána

Příprava směsi:
karburátor

Emise:
Euro 2

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
49.9 ccm

Vrtání:
39.9 mm

Zdvih:
40.0 mm

Kompresní poměr:
11.5:1

Počet válců:
1

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Výkon motoru:
6.7 kW / 9.0 koní při 6500 otáčkách

Max. rychlost:
100 km/h

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
směs pro dvoudobé motory

Objem nádrže:
13.0 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
300 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
180 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
110-80 - 16

Sériový rozměr pneu vzadu:
130/70 - 16
Další informace: Agresivně vypadající motorka původem ze Španělska je stroj pro nejmladší jezdce i když sí jí leckdo splete s větší motorkou. Dvoudobý kapalinou chlazený jednoválec s šestistupňovou převodovkou je uškrcen na výkon pouhých 2 koní a maximální rychlost se zastaví na čísle 45. Pro závodní účely lze ale motorku odškrtit na maximální výkon 9 koní a s nimi dokáže GPR 125 Racing upalovat až 100 km/h.
http://www.mobcustom.com/IMG/jpg/derbi-gpr-2.jpg
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Derbi%20GPR%20125%20Racing.jpg