Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ducati Desmosedici RR

2. 2. 2008

Motor

I přes drtivý výkon motoru V4 je příjemnější, než by jste si pomysleli. Motor jde vytáčet až na hranici 13,800 ot/min a po překročení 10 000 ot/min dostanete od motoru pořádný kopanec. Právě za touto hranicí ze sebe motor dostává to nejlepší, co se týká výkonu, ale i zvuku. Na rozdíl od některých jiných čtyřválcových motocyklů, které jsou rychlé jenom zvukem motoru, tato Ducati je rychlá i ve skutečnosti. A to dokonce ďábelsky rychlá.

Jízda a ovladatelnost

I když budete motorku ždímat jako profesionální jezdec na okruhu, stejně z ní nikdy nedostanete to nejlepší. Drsné zacházení se jí vyloženě líbí a čím jedete agresivněji, tím lepší jsou jízdní vlastnosti. Ale pozor na rozbité okresky. Sem se tento motocykl vůbec nehodí a mohli by jste ho tu vážně poškodit. Její hlavní domov je hladký asfalt na jakémkoliv okruhu nebo silnici. Ale musí být opravdu kvalitní. Řekl bych, že je to jedna z nejstabilnějších motorek, co jsem kdy řídil.

Výbava

Ducati Desmosedici RR je postavena jako závodní stroj na MotoGP, takže je přímo nabitá různými exotickými technologiemi. Motor je z části z titanu a je pokrytý slitinou z magnézia. Blatník je z karbonu a tepelný štít výfuku je z karbono-keramického kompozitu. Kola Marchesini jsou také z magnézia a na zadním je speciální 16ti palcová pneumatika Bridgestone BT-01R. Brzdy Brembo jsou stejné, jaké Ducati používá v závodech MotoGP.

Kvalita a spolehlivost

Stejně jako čistě závodní motocykly, i tato Ducati je stavěna s pečlivým důrazem na celkovou kvalitu. Jednoduše, kvalitnější motocykl asi nepořídíte. Ducati nabízí pro tento model tří letou záruku a po dobu tří let provádí servis zdarma.

Cena

Cena pro Českou Republiku byla stanovena na závratných 45 tisíc Euro (asi 1 117 000 Kč), ale vzhledem k tomu, že ji mohla Ducati prodávat i daleko dráž, je to ještě v pohodě. Dokážete si představit kolik by muselo stát auto, aby se výkonům této supersportovní motorky alespoň přiblížilo? Pravděpodobně by cena šla do desítek miliónů. Ale takové auto neexistuje a řekl bych, že ani existovat nebude. Mezi všemi motorkami, které byly vytvořeny ve 21. století, je tato bezpečně

Historie

2007: Oficiální uvedení Ducati Desmosedici RR do prodeje.

Verdikt

Nejlepší hodnocení tohoto stroje je označit ji za závodní MotoGP motorku se světly. K profesionálním závodním strojům má opravdu až nebezpečně blízko. Ještě nikdy tu nebyla tak nekompromisní silniční motorka jako Desmosedici RR.

⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Typ rámu:
příhradový

Materiál rámu:
chrommolybdenová ocel

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
vidlicový (válce do V)

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
Euro 3

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
řízený katalytický systém

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
989.0 ccm

Vrtání:
88.0 mm

Zdvih:
40.7 mm

Počet válců:
4

Počet ventilů:
16

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Výkon motoru:
147.0 kW / 200.0 koní při 13500 otáčkách

Max. rychlost:
300 km/h

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
15.5 litrů

Rezerva:
4.0 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
320 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
240 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
17

Sériový rozměr pneu vzadu:
17
Další informace: Jestli toužíte po replice závodní motorky z Moto GP, tak tohle je jediná možnost. Tento motocykl je nejenom designem, ale i konstukčně identický s okruhovým speciálem. Motocykl je poháněn čtyřválcovým motorem V4 do L s výkonem 200 koní, přesto je plně homologovaný a splňuje i emisní normy Euro3. Bohužel série vyrobených motocyklů bude omezena na 400 kusů ročně a cena tohohle exkluzivního kousku byla stanovena na 45 000 Euro.
http://www.ducatisaarland.de/images/intern/artikel2611.jpg