Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ducati Monster 695

23. 1. 2008

Motor

Ducati Monster 695 má sice větší vrt, ale na druhou stranu má taky kratší zdvih než jeho příbuzný Monster M620. Motor je chlazený vzduchem a produkuje o 10 koní víc než jeho předchůdce. Motor je sice dostatečně výkonný, ale motorka určitě není superrychlá. Je spíš taková příjemná. Velmi dobrá je taky okamžitá reakce na plyn.

Jízda a ovladatelnost

Při jízdě po městě je motorka citlivá, snadno ovladatelná a pohodlná. Pokud ale vyrazíte za město a začnete tlačit na pilu, odmění se vám velmi jistými jízdními vlastnostmi, spoustou trakce a stability ve vyšších rychlostech. Motorka je kupodivu relativně pohodlná i na delších cestách. Brzdy jsou skvělé, vůbec nevadnou a zdají se být nesmrtelné.

Výbava

Ducati Monster 695 není žádný budgetový motocykl, jak tomu bylo u jeho předchůdce. Výbava je na tento typ motocyklů standartní a líbilo se nám, jak se Ducati zaměřilo na jednotlivé detaily. Pokud si objednáte např. černou motorku, v barvě laku budou taky zrcátka, výztuhy, řídítka a stupačky.

Kvalita a spolehlivost

V poslední době se kvalita motocyklů Ducati stále zlepšuje a tento model není vyjímka. Lak je výborný, je dostatečně tmavý a lesklý. Některé oblasi kolem motoru se zdají být sice trochu nedodělané, ale stále je to jedna z nejlepších Ducati za posledních pár let. Brzdy a motor mají velkou životnost a určitě vám budou sloužit velmi dlouze.

Cena

Ta se pohybuje na průměrných 4995 liber (asi 185 tisíc kč). Tato cena přesně odpovídá nabízenému zboží co se týče jak kvality zpracování, tak i výbavy. Motocykl si celkem dobře drží cenu, což je dobrá zpráva pro ty, kteří si ho kupují nový, ale špatná pro ty, kteří se po něm dívají v bazaru. Díky své univarzálnosti se tento model těší celkem vysoké oblibě.

Historie modelu

2006: Ducati Monster 695 byla uvedena do prodeje

Verdikt

Ducati Monster 695 je modernější verze junior Monsteru. Přináší lepší výbavu, výkonnější motor, silnější brzdy a nové možnosti volby barvy šasi. Pyšní se skvělými jízdními vlastnostmi při ostré jízdě a klidným chováním v rozbitém městě.


⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
168 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
43x130 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
148 mm

Úhel hlavy řízení:
66.0 stupňů

Výška sedla:
770 mm

Stopa (závlek předního kola):
96.0 mm

Rozvor:
1440 mm

Typ rámu:
příhradový

Materiál rámu:
ocel

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
vidlicový

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
vzduchem

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
Euro 3

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
řízený katalytický systém

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
695.0 ccm

Vrtání:
88.0 mm

Zdvih:
57.2 mm

Kompresní poměr:
10.5:1

Počet válců:
2

Počet ventilů:
4

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
61.0 Nm při 6750 otáčkách

Výkon motoru:
57.0 kW / 73.0 koní při 8500 otáčkách

Max. rychlost:
175 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h:
4.4 s

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
14.0 litrů

Rezerva:
3.0 litrů

Spotřeba paliva:
4.7 litrů na 100 kilometrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
300 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
245 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/60 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
160/60 - 17

Další informace: Monster 695 je základním modelem řady naháčů od Ducati, určený méně pokročilým jezdcům. Se vzrostlým objemem oproti svému předchůdci Monsteru 620 se zvýšil i maximální výkon a nyní má šestsetdevadesátpětka úctyhodných 73 k při 8 500 ot./min. To společně s hmotností 168 kg a výškou sedla 770 mm dělá z tohoto motocyklu hbitý a lehce ovladatelný stroj.
Obrázek “http://www.moto22.com/images/2007/05/2205-monster-nueva-01.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
http://moto-images.caradisiac.com/IMG/jpg/4/6/5/1/2/monster-695-rear.jpg