Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kawasaki Ninja ZX-10R (2008)

23. 1. 2008
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
175 kg

Výška sedla:
825 mm

Rozvor:
1390 mm

Typ rámu:
neuvedeno

Materiál rámu:
hliníková slitina

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
řadový

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
neuvedeno

Emise:
Euro 3

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
998.0 ccm

Vrtání:
76.0 mm

Zdvih:
55.0 mm

Kompresní poměr:
9.9:1

Počet válců:
4

Počet ventilů:
16

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
99.9 Nm při 9500 otáčkách

Výkon motoru:
99.9 kW / 99.9 koní při 11700 otáčkách

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
9.9 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
310 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
220 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/70 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
190/55 - 17

Další informace: Nová Ninja ZX-10R je radikální stroj s až neuvěřitelným zátahem. Oproti předchozí generaci jsou ty tam buclaté tvary, jak vysekaná z kamene. Pouze ostré tvary a špičaté linie. Největší změnou bude asi přestěhování dvojice tlumičů z podsedlové části do jedné koncovky na pravé straně. Nová zpětná zrcátka mají na stojáncích velmi netradičně "nalepeny" blinkry. Změnami prošla i ergonomie a trojúhelník stupačky - sedlo - řídítka: ultimativní závodní posez donutí jezdce k většímu předklonu. Agresivní motor, dokonalé jízdní vlastnosti, masivní a tuhý rám, který si zachovává ty nejlepší jízdní vlastnosti i v extrémních podmínkách, dává pocit maximální jistoty a možnost s slehkostí projíždět zatáčkou v obrovském náklonu. Na motorce zůstávají pro Kawasaki typické ozubené brzdové kotouče, vpředu o průměru 310 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Přední obrácená, plně nastavitelná vidlice s průměrem trubek 43 mm má nitridovaný povrch pro lepší skluz, vzadu je nová masivní kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Vše je sladěno s 17palcovými koly z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu.
Základem celé této supersportovní střely je kompletně přepracovaný, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3. Agregát s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má navýšen kompresní poměr na 13,0:1.
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Kawasaki-NinjaZX-10Rc-small.jpg
http://www.casafree.com/modules/xcgal/albums/userpics/21639/normal_kawasaki_ninja_ZX10R.jpg