Jdi na obsah Jdi na menu
 


KTM 990 Superduke

25. 1. 2008

Motor

Nazývat tu věc s obsahem 999cc, válci do V a rozvodem DOHC pouze motor, by byla urážka. Stačí, aby jste trochu protočili plyn a zažijete opravdu drtivou akceleraci. Než se motorku naučíte správně ovládat, určitě vám přibudou díky obrovskému výkonu nějaké ty vrásky na čele. Ekonomika provozu je k smíchu, motorka je celkem žravá a po 200 km vám dojde benzin. Ale na šetrnost se tady nehraje, hlavní je, aby jste si užili za řídítkama každý ujetý kilometr. A dám ruku do ohně, že si ho užijete.

Jízda a ovladatelnost

Motorka je ohromě citlivá. Tlumiče WP jsou absolutně přesné a díky nim máte přes řídítka takřka dokonalou odezvu na to, co se právě děje pod předním kolem. Čtyřpístové třmeny Brembo jsou silné a prostě k neutahání. Ani po intenzivním brzdění nezaznamenáte nějakou ztrátu účinku. Zapomeňte na místo a stupačky pro spolujezdce. Tento stroj je jenom a pouze pro řádění o samotě.

Výbava

Katalog KTM je celkem narvaný různou příplatkovou výbavou. Například tu najdete závodní výfuk, speciální tašku na jedno zavazadlo nebo konstrukci z karbonových vláken.

Kvalita a spolehlivost

KTM si vysloužilo pověst firmy, která staví nadmíru spolehlivé endura a různé off-road mašiny. A u tohoto modelu tomu není jinak. Je velmi dobře a kvalitně postavený a spolehlivost je jeho druhé jméno. Vlastně třetí, to druhé je rychlost.

Cena

Když ho kupujete jako nový, je drahý. Pokud ho najdete někde v bazaru, bude levný. Jestli uvažujete o druhé možnosti, tak si nechte motocykl pečlivě prohlédnout, protože je dost možné, že bude po nějakém karambolu. Stačí malá havárie a citlivé řízení spolu se skvělými tlumiči jsou v tahu.

Historie

Tento model byl představen v roce 2005.

Verdikt

Cena je sice trochu vysoká, ale tak energickou a závratně rychlou motorku jen tak nenajdete. Hodí se sice spíše pro jezdce, kteří mají už něco za sebou, ale pokud budete jako začátečník dostatečně trpělivý a hlavně opatrný, taky si na ni zvyknete a doženete ji k těm nejlepším výkonům. Když budete chtít, budete v provozu absolutně nejrychlejší. Je to prostě ďáblův stroj.

⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
184 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
135 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
160 mm

Úhel hlavy řízení:
66.5 stupňů

Výška sedla:
855 mm

Stopa (závlek předního kola):
94.0 mm

Rozvor:
1438 mm

Typ rámu:
trubkový

Materiál rámu:
chrommolybdenová ocel

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
vidlicový (válce do V)

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
Euro 3

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
řízený katalytický systém

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
999.0 ccm

Vrtání:
101.0 mm

Zdvih:
62.4 mm

Kompresní poměr:
11.5:1

Počet válců:
2

Počet ventilů:
8

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
100.0 Nm při 7000 otáčkách

Výkon motoru:
88.0 kW / 120.0 koní při 9000 otáčkách

Max. rychlost:
220 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h:
3.4 s

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
15.0 litrů

Spotřeba paliva:
5.8 litrů na 100 kilometrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
320 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
240 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/70 ZR 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
180/55 ZR 17
Další informace: Lehký, obratný a nadmíru výkonný stroj. Nejsilnější motocykl této značky, zátah motoru máme v celém spekru otáček. K tomu si přidejte originální povedený design. Vhodná spíše pro kratší vzdálenosti.
http://static.blogo.it/motoblog/KTM_990_Super_Duke_RR.jpg