Jdi na obsah Jdi na menu
 


Moto Guzzi Breva 750

27. 1. 2008

Motor

Příčný, vzduchem chlazený motor nabízí dobrou porci výkonu, je ale dost kultivovaný i pro popojíždění po městě. Nečekejte žádný brutální kopanec, který vás překvapí. Je celkem krotký, má přímý vstřik benzínu a velmi jemný plyn. Bez problémů můžete udržovat cestovní rychlost kolem 140 km/h. Taky má příjemný, brumlavý zvuk.

Jízda a ovladatelnost

Jemná a jednoduchá. To je hlavní znak pro celou motorku. Odpružení je skutečně velmi uklidňující a relaxační. Perfektně se hodí pro příjemnou projížďku jen tak po okolí. Naopak hrubé zacházení jí nedělá zrovna 2x dobře. Celková ovladatelnost je nezáludná, překvapilo mě jenom až moc pomalá reakce na změnu směru. Řazení je přesné a celkem rychlé.

 

Výbava

Nejstylovější věc na tomto motocyklu je hranará palivová nádrž. Sedlo je umístěno relativně nízko a je velmi pohodlné. Máte k dispozici také nějaké to místo pro spolujezdce i s držadlem. Kaplička pro přístroje je hodně rozměrná a jejich zpracování je, stejně jako čitelnost a funkčnost, skvělé. Při zastavení vám budou pomáhat výkonné brzdy.

Kvalita a spolehlivost

Brzdy Brembo a vidlice Marzocchi jsou už samy o sobě velmi kvalitní produkty a celková kvalita motocyklu za nimi vůbec v ničem nezaostává.O motocyklech Moto Guzzi se říká, že buď jsou katastrofálně nespolehlivé, nebo fungují navždy. Ale je to jenom pověra, faktem je, že Breva 750ie je velmi spolehlivá a při správné údržbě se vám odmění spolehlivým provozem.

Cena

Breva není zrovna nejlevnější model, ale přináší s sebou určitý kus exluzivity, což je něco, co dokáží zákazníci ocenit a zaplatit za to. Cena je zhruba stejná jako u Hondy CB600F Hornet, ale daleko vyšší než u Suzuki SV650 nebo Yamahy FZ6. A tyto modely jsou navíc podstatně výkonnější.

Historie

Motocykl se začal prodávat v roce 2003 a až do dneška je stále beze změn.

Verdikt

Řídit Brevu je skutečná hračka, proto ji můžou používat jak zkušení řidiči, tak i začátečníci, kteří s motocykly začínají. Všechno je jemné, jednoduché a nikdy se vám nestane, že by jste po jízdě měli nervozitou zpocené ruce. Ti zkušenější ji možná shledají až příliš nudnou, mě ale dokonale vyhovovala.

 

⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
182 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
40 x 130 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
95 mm

Úhel hlavy řízení:
62.5 stupňů

Výška sedla:
790 mm

Stopa (závlek předního kola):
108.0 mm

Rozvor:
1449 mm

Typ rámu:
dvojitý kolébkový

Materiál rámu:
ocel

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
vidlicový (válce do V)

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
vzduchem

Sekundární převod:
kloubový hřídel

Rozvod:
OHV (ventily v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
neuvedeno

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
řízený katalytický systém

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
744.0 ccm

Vrtání:
80.0 mm

Zdvih:
74.0 mm

Kompresní poměr:
9.6:1

Počet válců:
2

Počet ventilů:
4

Počet rychlostních stupňů (manuál):
5

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
54.7 Nm při 3600 otáčkách

Výkon motoru:
35.0 kW / 48.0 koní při 6800 otáčkách

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
18.0 litrů

Rezerva:
5.0 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
320 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
260 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
110/70 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
130/80 - 17

Akumulátor:
12 V / 14 Ah

Ostatní:
ABS na objednávku
Další informace: Přitažlivý naháč je vybaven pro dynamickou jízdu na střední vzdálenosti čelním štítem a rámem pro uchycení postranních kufrů, textilní kufry se dají upevnit i na stranu. Je navžen tak, aby umožňoval pohodlnou jízdní pozici, krátký rozvor navíc poskytuje úžasnou hbitost v těsných zatáčkách. Dobré jsou i vlastnosti motoru a mechaniky. Lehká ovladatelnost a univerzalita je jen dalším z mnoha kladů motocyklu.
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2004models/2004-MotoGuzziBrevaA-small.jpg
http://motoblogster.files.wordpress.com/2007/04/breva750_01.jpg