Jdi na obsah Jdi na menu
 


Suzuki GSX-R 1000

23. 1. 2008

Motor

Vysokovýkonný motor se vyznačuje hlavně maximálním výkonem a kroutícím momentem uloženým v úplně vrchním spektru otáčkoměru. Maximální výkon 185 koní leží ve 12 000 ot/min. Ne že by motor neměl sílu i v nižších otáčkách, ale točit motor až do červeného pole otáčkoměru je u této motorky velice návykové. Odezva na plyn a řazení je lepší než kdy předtím.

Jízda a ovladatelnost

Delší rozvor zaručil lepší stabilitu a agilnější výjezdy ze zatáčet. To určitě ocení každý sportovně naladěný řidič. Úpravami prošly také tlumiče a dá se říct, že motorka nabízí i trochu nějakého komfortu, ale na dlouhé cesty se moc nehodí. Tlumiče jsou nastavitelné a při správném nastavení získáte vyloženěě okruhovou motorku. Moc se nám nelíbily pomalé trochu ospalé rekce na změnu směru, za což mohou necitlivá řídítka.

Výbava

Suzuki GSX-R1000K7 má všechny hračky, které moderní superbike nabízí. Najdete tu například elektronikou kontrolivané řízení, plně nastavitelné tlumiče, radiální brzdy a nastavitelné čepy. Na motocyklu se taky nachází třípolohové tlačítko pro nastavení přísunu výkonu. V poloze A máte k dispozici plný výkon v nejvyšších otáčkách, v poloze B jsou maximální použitelné otáčky sníženy na 9000 ot/min a v poloze C má motor snížený výkon při 8000 ot/min.

Kvalita a spolehlivost

Veškeré mechanické části na této Suzuki jsou skoro nezničitelné a vydrží opravdu pořádnou porci kilometrů. Ale bohužel lak a kryt motoru vypadá trochu levně a konkurence je na tom v tomto směru podstatně líp. Ale spolehlivost je na špičkové úrovni a pokud se o motorku budete dobře starat, odmění se vám opravdu dlouhou životností.

Cena

Za všechnu výbavu co dostanete plus za celkové příjemné ovládání se zdá cena okolo 8500 liber (asi 320 tisíc Kč) vcelku adekvátní. Konkurence to sice umí i levněji, ale najdou se i podstatně horší a dražší motorky.

Historie

  • 2001: model Suzuki GSX-R1000 byl uveden na trh
  • 2002: nový model Suzuki GSX-R1000K2 neprošel žádnými výraznými změnami
  • 2003: byl uveden nový model GSX-R1000K3, který má sníženou hmotnost a zvýšený výkon. Změnou prošel také plášť motocyklu
  • 2004: model GSX-R1000 K4 je bez zjevných úprav
  • 2005: GSX-R1000 K5 prošel stejnými změnami, jaké měl proti svým předchůdcům i model 2003
  • 2006: model GSX-R1000K6 neprošel žádnými změnami

Verdikt

Suzuki nikdy nevyrobilo špatnou GSX-R1000 a u nového modelu se to jenom potvrdilo. Je to její vlajková loď a jeden z nejlepších superbiků, který byl kdy vytvořen. Díky možnosti snížit výkon se tato motorka hodí i pro ne úplně profesionální jezdce, ale samozřejmě začínajícímu řidiči bych ji asi nedoporučoval.

⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
172 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
125 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
130 mm

Úhel hlavy řízení:
66.2 stupňů

Výška sedla:
810 mm

Stopa (závlek předního kola):
98.0 mm

Rozvor:
1416 mm

Typ rámu:
dvojitý páteřový

Materiál rámu:
hliníková slitina

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
řadový

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
Euro 3

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
řízený katalytický systém, systém dodatečného spalování

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
999.0 ccm

Vrtání:
73.4 mm

Zdvih:
69.0 mm

Kompresní poměr:
12.6:1

Počet válců:
4

Počet ventilů:
16

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
116.7 Nm při 10000 otáčkách

Výkon motoru:
136.1 kW / 185.0 koní při 12000 otáčkách

Max. rychlost:
280 km/h

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
18.0 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
310 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
220 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/70 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
190/50 - 17

Další informace:
Nejnovější verze GSX-R1000 kromě jiného nabízí možnost tlačítkem si přepínat tři různé režimy nastavení zapalovaní. Výkon si tak můžete upravit v závislosti od toho zda jste na okruhu, v běžném provozu nebo v dešti.
http://www.zweirad-grisse.de/images-neumotorraeder2005/suzuki-gsxr1000blauweiss.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2001models/2001-Suzuki-GSX-R1000.jpg
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář