Jdi na obsah Jdi na menu
 


Suzuki TL1000R

9. 2. 2008

Motor

Suzuki TL1000R má opravdu úžasný motor. Má výkon 135 koní a potěší pružností v nízkých a výrazným zátahem ve vysokých otáčkách. Začíná pořádně zatahovat už od šesti tísíc a před červeným polem otáčkoměru je v nejlepším. Má přímý vstřik paliva a je chlazený kapalinou.

Jízda a ovladatelnost

Suzuki TL1000R obsahuje rám založený na rámu z modelu GSX-R750, má ale kratší rozvor kol (1405 mm). Motor je do šasi vyloženě narvaný a není tu místo už vůbec na nic. Stabilita motorky je na dobré úrovni, ale kvalita jízdy trochu trpí tvrdým podvozkem. Sedlo taky nepaří k nejpohodlnějším takže se dlouhé vzdálenosti moc nehodí.

Výbava

Tady motorka patří spíše k průměru. Za své peníze dostanete adekvátní výbavu, ale nečekejte nic víc. Moc se nám nelíbily stupátka, protože jsou příliš vysoko a špatně se na ně dostává.

Kvalita a spolehlivost

Nejsilnějším článkem motocyklu je určitě motor. Ten je skoro nezničitelný a vydrží pořádnou porci kilometrů. Celkové zpracování je na Suzuki výborné a určitě nadrůměrné. Pokud se ale o motorku nebudete v zimě dobře starat, může se stát, že vám ji napadne koroze. Elektronika je v naprostém pořádku a bezproblémová.

Cena

V této kategorii motorka skutečně exceluje. Není příliš drahá a provozní náklady jsou taky na přijatelné úrovni. Je levnější než drtivá většina přímé konkurence, ale minimálně stejně dobrá.

Verdikt

Díky skvělému motoru a příznivé ceně se jedná o velmi prodávaný motocykl. Bohužel trochu strácí na jízdních vlastnostech a slabší výbavě. Hodí se spíše pro pokročilejší řidiče, hlavně kvůli těžko předvídatelnému chování na silnici.

Historie modelu

  • 1998 Suzuki TL1000R byla uvedena na trh
  • 2000 Nové druhy barev
  • 2003 Nová nadstandartní výbava
  • 2004 Doprodej posledních modelů a ukončení výroby

Základní technické informace

Nejvyšší rychlost265 km/h
Akcelerace na 1/4 míle11.2 s
Výkon135 koní
Kroutící moment108 Nm
Hmotnost197 kg
Výška sedla815 mm
Kapacita nádrže17 l
Dojezd na plnou nádrž210 km
Zdvihový objem motoru996cc
Převodovka6ti stupňová
RámDvojitý, slitinový, paprskovitý
Nastavitelnost předních tlumičůPřetížení, odskok, komprese
Nastavitelnost zadních tlumičůPřetížení, odskok, komprese
Přední brzdyDvojité 320mm kotouče
Zadní brzda220mm kotouč
Přední pneumatika120/70 x 17
Zadní pneumatika190/50 x 17
http://www.suzukicycles.org/photos/TL/TL1000R/2002_TL1000R_yellow_450.jpg
http://www.diseno-art.com/images_2/Suzuki_TL1000R_angle.jpg