Jdi na obsah Jdi na menu
 


Triumph Daytona 650

30. 1. 2008

Motor

Tříválcový motor v Triumph Daytoně je skutečně mistrovské dílo. Kompresní poměr je 12.6:1 a dává výkon zábavných 123 koní. Nejzajímavější věc je široký rozsah zátahu a a skvělý palivový systém. Motor má krásný hrdelný zvuk a čím víc se blížíte k červenému poli otáčkoměru, tím je drsnější a agresivnější.

Jízda

Štíhlé tělo motocyklu vám poskytne znametitou aerodymaniku a dobrou jízdní stabilitu. Vidlice USD a pevné tlumiče vám zaručí, že su můžete pohybovat dostatečně rychle a bezpečně. Celková ovladatelnost je velmi jednoduchá a můžete motorku v pohodě obsluhovat, i když jste začátečník.

Výbava

K základní verzi si můžete přikoupit speciální závodní výfuk přímo od výrobce nebo upravenou mapu vstřiku paliva. S těmito úpravami se budete cítit jako skutečný král mezi sportbiky. Motorka je vybavena také sedlem ještě pro jednoho spolujezdce, ale jízda na něm je trochu riskantní.

Kvalita a spolehlivost

Kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni a zlato-šedá barevná kombinace působí nezvyklým, ale celkem příjemným dojmem. K dispozici je ještě červeno-černá kombinace, ta se nám ale tak moc nelíbila. Spolehlivost je, tradičně, na velmi vysoké úrovni a pokud se budete o motocykl dobře starat, odmění se vám bezproblémovým provozem a dlouhou životností.

Cena

Základní cena se pohybuje někde kolem 280 000 Kč a když se podíváte na všechnu tu výbavu, co dostanete, stává se t této 600 jeden z nejlepších strojů, co si můžete koupit.

Historie

První model Triumph Daytona 675 byl vypuštěn do prodeje v roce 2006.

Verdikt

Skvělá alternativa k japonským čtyřválcovým 600cc sportbikům. Se skvělým motorem, úžasnou zvukovou kulisou a jistým podvozkem se stanete vítězi jak na běžné cestě, tak na okruhu.


⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
165 kg

Úhel hlavy řízení:
65.4 stupňů

Výška sedla:
815 mm

Stopa (závlek předního kola):
89.0 mm

Rozvor:
1390 mm

Typ rámu:
dvojitý páteřový

Materiál rámu:
hliníková slitina

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
řadový

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
neuvedeno

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
646.0 ccm

Vrtání:
68.0 mm

Zdvih:
44.5 mm

Kompresní poměr:
12.9:1

Počet válců:
4

Počet ventilů:
16

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
68.0 Nm při 11500 otáčkách

Výkon motoru:
81.6 kW / 112.0 koní při 12500 otáčkách

Max. rychlost:
249 km/h

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
18.0 litrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
308 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
220 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/70 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
180/55 - 17
Další informace: Do sezony 2005 přišla menší Daytona se zvětšeným objemem, kterého u Triumphu dosáhli zvětšeným zdvihem o 3.1 mm a zaznamenala s ní větší úspěchy než s šestistovkou. Touto a dalšími drobnými úpravami na motoru (přepracované vstřikování, větší kompresní poměr) Daytona dosáhla hranice výkonu 112 koní při 12 500 ot./min a to společně s atraktivním vzhledem tvoří alternativu k přemnoženým japonským šestistovkám.
http://www.diseno-art.com/images/Triumph_Daytona_650.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Triumph-Daytona650B.jpg