Jdi na obsah Jdi na menu
 


Triumph Speed Four

18. 5. 2008
Triumph Speed Four

Kromě jen průměrného motoru je na Triumphu Speed Four všechno vysoce nadprůměrné. Výborné a jisté jízdní vlastnosti, skvělá výbava a dokonalá spolehlivost. To vše dělá z tohoto motocyklu bestseller a velmi výhodnou koupi.

Motor

Triumph Speed Four používá stejný motor, jako model TT600. Motor má zdvihový objem 599cc a dává nejvyšší výkon 97 koní a kroutící moment 69 Nm. Zátah ve středních otáčkách je průměrný, ale jakmile se dostanete do poslední části otáčkoměru, motor exploduje a vystřelí vás dopředu. Převodovka má 6 stupňů a nejvyšší rychlost motocyklu je 217 km/h. Pokud chcete být opravdu rychlí, musíte neustále řadit a udržovat tak motor v efektivních otáčkách. Naštěstí je převodovka přesná a je radost s ní řadit.

Jízda a ovladatelnost

Model TT600 byl pověstný hlavně dokonalými jízdními vlastnostmi. Triumph Speed Four se mu bez problémů vyrovná a jen málo motorek na trhu ho v tomto ohledu předčí. Šasi je perfektně vyvážené a odpružení plně nastavetelné, takže přilnavost v zatáčkách je perfektní, ale motocykl z vás na rozbité cestě určitě nevytřese duši. Brzdy jsou až neuvěřitelně silné a perfektně se dávkují. Sedlo je relativně pohodlné, takže se můžete vydat i na delší cestu nebo do města.

Výbava

Další skvělá vlastnost motocyklu. Počínaje skvělým posazem za řídítky, které jsou už v základu vyhřívané a konče palubní deskou s vestavěným počítačem, celá základní výbava motocyklu je opravdu bohatá. Za mírný příplatek si můžete přiobjednat i vyhřívané sedlo, ale to určitě není nezbytné. Palubní deska obsahuje digitální otáčkoměr a analogový rychloměr, vše je výborně čitelné, a to i na přímém slunci.

Kvalita a zpracování

Triumph Speed Four byl postaven tak, aby svou kvalitu pořádně vykřičel do světa. Hlavně celkové zpracování je dechberoucí a velmi dobrá je i kvalita zvolených materiálů. Co se týče spolehlivosti, ta je taky na vysoce nadprůměrné úrovni. Motor vydrží celkem hodně a brzdy úplně všechno. Největším nebezpečí je vstřik paliva, který se může po čase poškodit. Ale jinak žádné jiné mechanické ani elektrické závady nehrozí.

Cena

V roce 2002, kdy byl model uveden na trh, byla základní cena 5300 liber (v té době to bylo asi 200 tis kč). V dnešní době je velmi výhodné navštívit autobazar, protože relativně nový model s malou porcí kilometrů se dá pořídit už od 90 tisíc kč. Vzhledem k bohaté výbavě, výborné kvalitě a spolehlivosti je cena z bazaru jako sen a pokud na tento motocykl za podobnou cenu někde narazíte, naváhejte ani vteřinu a kupte ji. Určitě se to vyplatí a s motocyklem naděláte hodně parády.

Verdikt

Kromě jen průměrného motoru je na Triumphu Speed Four všechno vysoce nadprůměrné. Výborné a jisté jízdní vlastnosti, skvělá výbava a dokonalá spolehlivost. To vše dělá z tohoto motocyklu bestseller a velmi výhodnou koupi. Po designové stránce je motocykl taky relativně povedený, ale nijak extrémně výrazný není, hlavně pokud si pořídíte tmavou barvu. To vůbec nevadí, protože motocykl se prodává kvůli jiným vlastnostem, než je jen vzhled.

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2003models/2003-Triumph-SpeedFourb-small.jpg


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář