Jdi na obsah Jdi na menu
 


Yamaha YZF-R1 (r.2006)

23. 1. 2008
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu

Hmotnost:
173 kg

Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih):
120 mm

Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih):
130 mm

Úhel hlavy řízení:
66.0 stupňů

Výška sedla:
835 mm

Stopa (závlek předního kola):
97.0 mm

Rozvor:
1415 mm

Typ rámu:
dvojitý páteřový

Materiál rámu:
hliníková slitina

⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu

Druh motoru:
řadový

Takt motoru:
čtyřdobý

Chlazení:
kapalinou

Sekundární převod:
řetěz

Rozvod:
2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)

Příprava směsi:
vstřikování

Emise:
Euro 3

Čištění škodlivin ve výfukových plynech:
neřízený katalytický systém, systém dodatečného spalování

Startér:
elektrický spouštěč

Zdvihový objem:
998.0 ccm

Vrtání:
77.0 mm

Zdvih:
53.6 mm

Kompresní poměr:
12.4:1

Počet válců:
4

Počet ventilů:
20

Počet rychlostních stupňů (manuál):
6

⇓ Jízdní výkon motocyklu

Točivý moment:
106.6 Nm při 10500 otáčkách

Výkon motoru:
128.7 kW / 175.0 koní při 12500 otáčkách

Max. rychlost:
285 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h:
3.1 s

⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva

Druh paliva:
Natural 95

Objem nádrže:
18.0 litrů

Rezerva:
3.4 litrů

Spotřeba paliva:
5.5 litrů na 100 kilometrů

⇓ Ostatní vlastnosti a parametry

Brzdy přední:
dvojité kotoučové

Brzdy zadní:
kotoučové

Průměr kotoučů u předních brzd:
320 mm

Průměr kotoučů u zadních brzd:
220 mm

Sériový rozměr pneu vpředu:
120/70 - 17

Sériový rozměr pneu vzadu:
190/50 - 17

Další informace: YZF-R1 zůstává dále synonymem síly, rychlosti a ovladatelnosti. Aby se skvělé stalo ještě lepším, provedli konstruktéři na motocyklu řadu změn. Tou nejzásadnější je zkrácení vodítek sacích ventilů o 5mm, čímž bylo dosaženo zvýšení účinnosti plnění motoru. Další vylepšení nastala v sacím a výfukovém systému, což v konečném důsledku přineslo zvýšení výkonu o 3k oproti modelu 2005 ( měřeno bez náporového sání). Dále byl upraven unášeč spojkových lamel pro zvýšení průtoku oleje k lamelám. Pracovalo se i na rámu. Ten je ve vybraných místech tenčí až o 1 mm, přepracovány byly úchyty motoru a kyvné vidlice, což se projevilo jednak v úspoře hmotnosti, ale hlavně ve zlepšení zpětné vazby od motocyklu směrem k jezdci. Prodloužena o 20 mm byla kyvná vidlice. Sledovaným cílem této změny bylo dostat o 1% více hmotnosti na přední kolo, zvýšení trakce zadního kola a zmenšení reakcí od řetězu. Nový je také spodní nosník přední vidlice s tříšroubovými objímkami a žluté vnější trubky vidlice s pozměněnou tuhostí.
http://www.moto-net.com/images/yamaha_r1_studio.jpg
http://www.motorbike.sk/pictures/content/normal/56.jpg